Genomineerden ‘Sportiefste Basisschool en Sportiefste SBO-school van Nederland’

Winnaars worden op 10 april bekendgemaakt

De gemeente Den Haag zal dit jaar op 10 april samen met de sportopleidingen van de Haagse Hogeschool en ROC Mondriaan optreden als gastvrouw bij de zevende verkiezing van ‘Sportiefste Basisschool van Nederland 2019’ en de eerste verkiezing van de ‘Sportiefste SBO-School van Nederland’. De gemeente Den Haag is als sportieve stad erg enthousiast om samen met de sportopleidingen haar medewerking aan dit prachtige evenement te verlenen.

De genomineerde scholen zijn inmiddels bekend. De scholen die gaan strijden om de titel zijn voorbeeldscholen voor andere scholen op het gebied van het maken van beweegbeleid. Zij leren hun leerlingen niet alleen goed leren bewegen, maar bieden ook de mogelijkheid kennis te maken met de sport- en bewegingscultuur rondom de school ter bevordering van een actieve en gezonde leefstijl en hebben dit in hun schoolbeleid vastgelegd.

Op 10 april 2019 maken zij kans om de ‘Sportiefste Basisschool/SBO-school van Nederland 2019’ te worden. De KVLO, (Koninklijke Vereniging voor Lichamelijke Opvoeding) en NOC*NSF, nu ook in samenwerking met Special Heroes Nederland, organiseren voor de zevende keer deze verkiezing.

Nominaties

In het S(B)O zijn de volgende scholen genomineerd:

1. SO de Piramide (Den Haag)

2. SBO de Kans (Amsterdam)

3. Onderwijscentrum De Twijn (Zwolle)

En de volgende PO-scholen zijn genomineerd:

1. OBS Houtrust - Den Haag

2. Columbusschool - Almere

3. Sylvester-Bernadette - Helmond

4. Kardinaal de Jong - Alkmaar

5. Caleidoscoop – Almere

Finale verkiezing 10 april 2019

Op 10 april 2019 strijden de genomineerde scholen om de titel ‘Sportiefste Basisschool/S(B)O-school van Nederland 2019’ op sportcampus Zuiderpark in Den Haag. Naast een podiumpresentatie bestaande uit dans, muziek en bewegen presenteert elke school zich voor de deskundige jury. Zij worden bevraagd over het beweeg- en sportbeleid van de school. Vervolgens bepaalt de jury wie de titel krijgt.

Prijzen

De winnaar van de verkiezing ‘Sportiefste Basisschool van Nederland 2019’ ontvangt een waardecheque ter waarde van €3000,-. Deze waardecheque is beschikbaar gesteld door de firma’s Bosan, Janssen-Fritsen en Nijha.
De winnaar van de verkiezing ‘Sportiefste SBO-school van Nederland 2019’ krijgt een watersport tweedaagse bij het Robinson Crusoë Eiland t.w.v. €2500,- aangeboden door Menzis. Daarnaast verzorgt Transvision b.v. het vervoer naar dit uitje en op 10 april. Bosan, Nijha en Janssen-Fritsen bieden de winnaar bovendien een waardecheque van €500,- aan.

Alle andere genomineerden scholen ontvangen een waardecheque van €1250,-, eveneens beschikbaar gesteld door bovengenoemde toestelfirma’s.

Afwisselen

De verkiezing ‘Sportiefste Basisschool van Nederland’ wordt elke twee jaar georganiseerd en afgewisseld met de ‘Sportiefste VSO-School van Nederland’. In 2017 won De Vijf Hoeven uit Tilburg (zie openingsfoto) de verkiezing voor de Sportiefste Basisschool van Nederland.