Gezocht: docenten (PO bovenbouw en VO onderbouw) en intern begeleiders voor gehoorschadepreventie-panel

Kennisinstituut VeiligheidNL vraagt je medewerking aan een panel Gehoorschadepreventie!

Preventie van gehoorschade bij kinderen en jongeren is een belangrijk onderwerp en een toenemend probleem in Nederland. Uit onderzoek weten we dat 1 op de 7 kinderen gehoorschade heeft opgelopen door hard geluid. Gehoorschade is onomkeerbaar en heeft negatieve impact op (leer)prestaties, welzijn, kansen op de arbeidsmarkt, inkomen en sociale participatie. Preventie van gehoorschade is daarom van groot belang en met name op jonge leeftijd. Scholen kunnen hierin een belangrijke rol vervullen.

VeiligheidNL wil graag, in opdracht van het ministerie van VWS, inzicht krijgen in de wensen en behoeftes van scholen. Zo kunnen er interventies en lespakketten ontwikkeld worden die aansluiten op de huidige tijd en past bij het onderwijs.

Kan jij Veiligheid NL daarbij helpen?

Ben jij docent (PO bovenbouw of VO onderbouw) of intern begeleider, dan gaat Veiligheid NL graag met je in gesprek! Veiligheid NL zoekt docenten (PO bovenbouw en VO onderbouw) en intern begeleiders die deel willen nemen aan het scholenpanel.

Wat vraagt Veiligheid NL van jou?

Veiligheid NL organiseert in totaal twee werksessies (van maximaal 1,5 uur per keer) . De eerste werksessie vindt plaats op 4 november en de tweede begin december. De werksessies vinden online plaats.

De eerste werksessie is op woensdag 4 november tussen 15.30-17.00 uur.

Vergoeding

Voor deelname ontvang je een cadeaubon t.w.v. € 40,- per werksessie. Veiligheid NL vraagt je om deel te nemen aan beide werksessies.

Deelname en meer informatie

Wil en kan jij deelnemen aan het scholenpanel? Stuur een mail naar Anneloes Baan: a.baan@veiligheid.nl of bel 06 - 28 35 22 78 en geef je beschikbaarheid aan. Ook voor meer informatie kun je bij haar terecht.

Kun je niet deelnemen aan de werksessies, maar sta je wel open voor een gesprek, laat het Veiligheid NL weten!

Ben jij zelf niet de geschikte persoon maar ken je die wel? Stuur deze oproep door naar collega’s of bekenden.

Alvast bedankt namens Team Gehoor van VeiligheidNL.