Inschrijfdata EU-Schoolfruit- en groente 2020-2021 bekend

Tussen 31 augustus en 11 september

Tussen 31 augustus en 11 september kunnen scholen zich via euschoolfruit.nl inschrijven voor het EU-Schoolfruit- en groenteprogramma 2020-2021. Deelnemende scholen ontvangen gedurende 20 weken, 3 porties groente en fruit per leerling, per week.

Het EU-Schoolfruitprogramma is bedoeld voor basisscholen, speciaal basisonderwijs en voortgezet speciaal onderwijs.

3000 deelnemende scholen

Er kunnen ongeveer 3000 scholen deelnemen. Wanneer het aantal inschrijvingen meer is dan de maximale capaciteit dan vindt een loting plaats. Scholen die vorig jaar uitgeloot zijn kunnen gegarandeerd meedoen indien zij zich inschrijven.

Leverweken EU-Schoolfruit 2020-2021

Het programma loopt van de week van 9 november (week 46) t/m de week van 12 april (week 15). Tijdens deze periode wordt op maandag of dinsdag het fruit gebracht.

Aan de slag met EU-Schoolfruit

Bekijk de video om een idee te krijgen van het programma.

Groente en fruit in de ochtendpauze. Van 20 naar 40 weken.

Het EU-Schoolfruit- en groenteprogramma duurt 20 weken. Het uiteindelijk doel is dat het eten van groente en fruit in de ochtendpauze op school de gewoonte wordt.

Zijn er bij u op school al één of meerdere vaste groente- en fruitdagen? Kies bij voorkeur voor alle vijf de schooldagen. Dat geeft duidelijkheid voor kinderen, ouders en leerkrachten.

Voor meer info zie stap 3 van het stappenplan.

Educatie

Eén van de voorwaarden voor deelname aan het EU-Schoolfruit is dat in elke klas tenminste de Startles EU-Schoolfruit en een korte lesactiviteit gegeven worden. Deze lesmaterialen zijn te vinden op www.voedseleducatie.nl