Materialen voor Week van de Lentekriebels 2024 beschikbaar

4 tot en met 8 maart 2024

Van 4 tot en met 8 maart organiseert Rutgers in samenwerking met de regionale GGD’en de Week van de Lentekriebels 2024. Het thema dit jaar is ‘Weerbaar online’. Voor scholen is er inmiddels een breed aanbod aan materiaal beschikbaar.

Webinar 'In gesprek met ouders'

In het Webinar 'In gesprek met ouders' (met Belle Barbé en Elsbeth Reitzema) voor leerkrachten en Gezonde School-coördinatoren leer je hoe je in gesprek kunt gaan met ouders. Je krijgt inzicht in het belang van ouderbetrokkenheid en een aantal tips over hoe je op een positieve manier het gesprek met ouders aan kunt gaan. Deze tips vind je hier.

Veelgestelde vragen en antwoorden

Welke vragen hebben scholen rondom de lessen relationele en seksuele vorming? Alle vragen en antwoorden die leerkrachten hebben vind je hier.

Uitlegposts over de Week van de Lentekriebels

Deze Uitlegposts over de Week van de Lentekriebels met uitleg zijn te delen via sociale media kanalen en oudercommunicatie-kanalen van school. Ze bevatten beknopte en duidelijke informatie rondom de Week van de Lentekriebels.

Vernieuwde boekenlijst Relaties en seksualiteit

In de Vernieuwde boekenlijst Relaties en seksualiteit vind je boeken die je als ouder, verzorger of als leerkracht in het basisonderwijs in kunt zetten om onderwerpen rondom relaties en seksualiteit bespreekbaar te maken.

Kennisdossier Relationele en seksuele vorming

Op de pagina van het Kennisdossier Relationele en seksuele vorming vind je alles over relationele en seksuele vorming en verdiepende informatie zoals het achtergronddossier dat inzichten biedt voor een breed publiek, waaronder professionals in het onderwijs- en preventieveld, over relationele en seksuele vorming, landelijk beleid, wettelijke kaders, en de wetenschappelijke onderbouwing van seksualiteitsonderwijs.