Mulier Instituut onderzoekt het beweegprogramma 'Ren.Spring.Gooi!'

Vak- en groepsleerkrachten PO lichamelijke opvoeding gezocht

In opdracht van de Atletiekunie voert het Mulier Instituut een onderzoek uit over het beweegprogramma, 'Ren.Spring.Gooi!'. Het doel van het onderzoek is om het programma verder te ontwikkelen. Als onderdeel hiervan willen Atletiekunie en Mulier Instituut inzicht in de behoeftes en wensen van leerkrachten krijgen, m.b.t. beweegprogramma’s en ondersteuningsmateriaal.

Wie zoeken wij?

Basisschool vakleerkrachten lichamelijke opvoeding en groepsleerkrachten met een aantekening lichamelijke opvoeding die mee willen denken over de inhoud en toekomst van bewegingsonderwijs. Wij zoeken zowel leerkrachten met ervaring met 'Ren.Spring.Gooi!' als leerkrachten zonder ervaring met het programma.

Wat vragen wij?

Deelname aan een focusgroep met ongeveer 4 andere leerkrachten. De sessie wordt waarschijnlijk in mei gehouden, is eenmalig en zal ongeveer 1,5 uur duren.

Waarom is het belangrijk?

Wij gebruiken de informatie die tijdens een focusgroep sessie naar voren komt om beweegprogramma’s verder te ontwikkelen. Dit betekent het ontwikkelen van de inhoud van het programma, maar ook de structuur, zodat programma’s haalbaarder en gebruiksvriendelijker voor docenten worden.

Heeft u interesse in deelname aan dit onderzoek? Neem a.u.b. voor eind april contact op met Maxine de Jonge (m.dejonge@mulierinstituut.nl, 030 721 02 56)