Op gezonde tour met Stayokay

Boek een leuke, succesvolle en duurzame schoolreis!

We willen allemaal steeds gezonder en bewuster leven: op school, thuis, maar ook wanneer we er even tussenuit zijn. Tijdens een schoolkamp bij Stayokay zorgen we voor het beste van beide werelden: onvergetelijke ervaringen opdoen en gezond genieten, in het hostel en daarbuiten. Met 22 hostels door Nederland en 90 jaar ervaring met schoolgroepen ben jij verzekerd van een succesvolle én duurzame schoolreis! Stayokay is zowel voor basisonderwijs als voor voortgezet onderwijs.

Begin je dag goed met een stevig ontbijt, met genoeg keuze voor iedereen. Van biologisch brood, vleeswaren met het Beter Leven keurmerk tot vers fruit. Goed eten zodat je daarna lekker op avontuur kan! Van plan om de hele dag op pad te gaan? Dan kun je bij ons ook ’s ochtends je lunchpakketje maken. En zelfs in de avonduren kun je een bordje meepikken tijdens het diner.

In elk hostel kom je duurzame initiatieven tegen. Zo maken we ons hard voor kraanwater, recycling en CO2-besparing. Maar dit doen we wel op onze eigen manier: geen belerend vingertje, niks moet en alles mag. Je bent tenslotte op vakantie. Maar we maken je graag enthousiast om met ons mee te doen. Dit doen we bijvoorbeeld met Waterspaarders-workshops, het drinken uit hippe Dopperflessen en op een creatieve manier laten zien hoe je kan recyclen. Wist je bijvoorbeeld dat onze fietsen bestaan uit gerecyclede materialen en alle hostelmedewerkers bedrijfskleding dragen gemaakt van oude kleding en gebruikte petflessen? Ja, we brengen duurzaamheid graag naar een next level!

Zoals elk hostel zijn eigen verhaal heeft, zo heeft de omgeving dat ook. Tijd om te ontdekken wat de buurt te bieden heeft! Wij weten dat er is meer te zien dan de gebaande paden, daarom geven we je graag de allerbeste local-tips over activiteiten en expedities die de omgeving zo uniek maken. Zo kan je bijvoorbeeld korren op Texel, bevers spotten in de Biesbosch en op stadssafari in Rotterdam.

Ben jij klaar voor een schooltrip met je klas en wil je meer informatie ontvangen? Stuur dan een mailtje naar onderwijs@stayokay.com en wie weet zien we je snel in een van onze hostels!