Overgangsperiode Richtlijnen Gezondere Kantines in september 2020 ten einde

Eerste 2020-proof Schoolkantine Schaal voor Katholieke Scholengemeenschap Etten-Leur

Sinds 2016 gelden de nieuwe Richtlijnen Gezondere Kantines van het Voedingscentrum. Deze richtlijnen zijn in lijn met de Richtlijnen Schijf van Vijf. Tot september 2020 geldt voor bepaalde productgroepen een overgangsperiode waarin meer producten meetellen als betere keuze. Het gaat om producten in de productgroepen: hartige snacks, zoete snacks, soep, dranken, belegde broodjes, broodbeleg en maaltijden.

Na september 2020 komt deze overgangsperiode te vervallen. Het Voedingscentrum heeft een brochure opgesteld om je schoolkantine ‘2020-proof’ te maken. Ook is er een pagina waarop de wijzigingen staan toegelicht. De Katholieke Scholengemeenschap Etten-Leur (KSE) ontvangt in januari als eerste een 2020-proof Schoolkantine Schaal. Samen met cateraar Catermaat zijn ze op tijd aan de slag gegaan. In de kantine zijn heerlijke broodjes te koop, besmeerd met halvarine en belegd met extra rauwkost. Ook worden er verse (fruit)salades aangeboden. Én automaten zijn voor meer dan 80% gevuld met betere keuzes, zoals light frisdranken en water.