Rutgers evalueert Week van de Lentekriebels

Dit jaar vond van 4 tot en met 8 maart 2024 de negentiende editie van de Week van de Lentekriebels plaats. Rutgers wil graag weten hoe de scholen dit jaar de Week van de Lentekriebels hebben ervaren. Daarom roept Rutgers scholen op de enquête hierover in te vullen.

Vragen die Rutgers graag beantwoord ziet zijn onder meer:

• Verschilt de ervaring met die van vorig jaar?
  • Welke behoeften zijn er qua ondersteuning op jouw school om het thema structureel in te bedden in het curriculum?

Rutgers wil ook in kaart brengen of kinderen worden thuisgehouden tijdens de Week van de Lentekriebels of tijdens de lessen en welke incidenten hebben plaatsgevonden. Rutgers roept scholen op dit te melden in de evaluatie of via info@seksuelevorming.nl en om melding te doen bij de onderwijsinspectie. Rutgers hoopt daardoor in de toekomst scholen beter te kunnen ondersteunen bij het organiseren van de Week van de Lentekriebels.

Visie en beleid

Voor scholen die nieuwsgierig zijn naar hoe je relationele en seksuele vorming structureel na de Week van de Lentekriebels kunt inbedden in het curriculum is er de Handreiking Visie en beleid. Deze dient ter inspiratie en als voorbeeld voor het ontwikkelen van visie en beleid rondom structurele relationele en seksuele vorming.

Scholen kunnen de enquête hier invullen. Hier vinden scholen een terugblik op de Week van de Lentekriebels 2024.