Symposium over de Gezonde Basisschool van de Toekomst 2015-2020

22 september Maaspoort Venlo

De Gezonde Basisschool van de Toekomst bestaat 5 jaar. Daarom vindt op dinsdag 22 september in de Maaspoort in Venlo het Symposium over de Gezonde Basisschool van de Toekomst 2015-2020 plaats. Vanwege het maximaal aantal van 100 genodigden zal dit symposium simultaan online en offline plaatsvinden. De organisatie hanteert hierbij de regel dat deelnemers die zich als eerste aanmelden recht hebben op fysieke aanwezigheid bij het symposium. Dagvoorzitter is Onno van Schayck, hoogleraar preventieve geneeskunde aan Maastricht University.

Tijdens het symposium zijn er bijdragen van:

• Robert Housmans (gedeputeerde Sociale Agenda, Zorg en Veiligheid bij Provincie Limburg): Belang van GBT voor een vitaal en sociaal Limburg.
  • Nina Bartelink en Maartje Willeboordse (onderzoekers Maastricht University): Lange termijneffecten van GBT op BMI, voeding en beweeggedrag.
  • Marije Oosterhoff (onderzoeker Maastricht University): Kosteneffectiviteit van GBT.
  • Alexander Rinnooy Kan (senator, hoogleraar): De politiek van de gezonde schoollunch.
  • Andrew Simons (onderwijsstichting Movare): Doorstart GBT in Limburg.
  • Anoukh Ghiessen (RIVM) en Jaap Seidell (hoogleraar voeding & gezondheid VU): VWS Verkenningsrapportage gezonde voeding op scholen.

Als afsluiting is er een panelsessie over ‘Implicaties van de Verkenningsrapportage VWS’.

Tussen iedere spreker wordt een korte videopitch getoond over multidisciplinaire effecten van De Gezonde Basisschool van de Toekomst en andere gezondheid bevorderende initiatieven op scholen en kindcentra.

Aanmelden voor het symposium kan hier. Zodra het maximaal aantal fysieke deelnemers is bereikt worden geïnteresseerden automatisch ingedeeld voor het online gedeelte van het programma, en op de wachtlijst geplaatst voor fysieke aanwezigheid bij het symposium.