Thema Week van de Lentekriebels: Seksuele vorming geven is een feestje!

Van 16 tot en met 20 maart 2020 vijftiende editie

Van 16 tot en met 20 maart 2020 vindt de vijftiende editie plaats van de Week van de Lentekriebels. De editie heeft een toepasselijk thema gekozen voor het derde lustrum: Seksuele vorming geven is een feestje! De Week van de Lentekriebels is een nationale projectweek voor het speciaal- en basisonderwijs. Deelnemende scholen geven een week lang les over weerbaarheid, relaties en seksualiteit. De projectweek helpt om deze thema’s structureel in het schoolplan op te nemen.

Met het thema willen de organisatoren laten zien waarom het zo belangrijk is en wat het scholen en leerlingen oplevert om hier aandacht aan te besteden. Vanaf januari 2020 vindt je op www.weekvandelentekriebels.nl meer over de invulling van dit thema.

Lentekriebels Award 2020

Ben je trots op hoe jouw school relationele en seksuele vorming neerzet? Hoe enthousiast leraren elk jaar weer aan de slag gaan met het thema? En blij met wat het de kinderen oplevert? Schrijf je dan in voor de Lentekriebels Award en zet je school in het zonnetje. Met deze Award prijst Rutgers de basisscholen die het thema met veel enthousiasme neerzetten en waar dit een vast onderdeel is van het schoolcurriculum.

In maart 2018 werd voor het eerst de Lentekriebels Award uitgereikt. Met deze award prijst Rutgers de scholen in het basisonderwijs waar relationele en seksuele vorming vast onderdeel zijn van het schoolcurriculum. De Award wordt ook in 2020 weer uitgereikt tijdens de Week van de Lentekriebels.

Foto: Floor Godefroy.