Verkiezing sportiefste basisschool van Nederland

Inschrijven kan tot 1 december

Sportieve basisscholen van Nederland opgelet! Wil je laten zien dat jouw school uitblinkt in goed en voldoende bewegen en sporten? En verdient jouw school een plek in de schijnwerpers? Schrijf jouw school dan in voor de verkiezing Sportiefste basisschool/s(b)o-school van Nederland 2024. Inschrijven kan tot 1 december.

Waarom deelnemen?

Deelnemen aan de verkiezing heeft volgens de organisatie meerdere voordelen:

• erkenning en trots: deelname aan de verkiezing biedt een school de erkenning die ze verdient voor de inzet voor sport en bewegen in het onderwijs;
  • inspiratie voor anderen: scholen inspireren andere scholen om sport en bewegen een centrale rol te geven in het onderwijs;
  • netwerken en samenwerken: door deel te namen aan de verkiezing, maakt een school deel uit van een gemeenschap van scholen die dezelfde passie delen voor gezondheid, bewegen en onderwijs. Dit is een kans om te leren en te groeien.

Hoe deelnemen?

Dit moet je doen om mee te doen aan de verkiezing Sportiefste basisschool/s(b)o-school van Nederland 2024:

• Inschrijven: ga naar Kvlo.nl/sportiefsteschool en schrijf jouw school in vóór 1 december 2023.
  • Deel jullie verhaal: vertel de organisatie van de verkiezing over de sportieve prestaties van jouw school, het beleid en initiatieven. Wat maakt jullie school speciaal?
  • Win de titel: werk samen met het schoolteam en leerlingen om de felbegeerde titel van de Sportiefste Basisschool/s(b)o-school van Nederland binnen te halen.

De finale vindt plaats op 9 april 2024 op de CALO in Zwolle. Kijk hier voor meer informatie over de verkiezing voor basisscholen en hier voor het S(B)O. In 2022 is CBS Het Lichtpunt uit Rhoon verkozen tot ‘Sportiefste Basisschool van Nederland’. SO de Hertog werd de winnaar van de verkiezing ‘Sportiefste SO-school van Nederland’. Via deze link kun je de opening van de finaledag terug kijken.

Over de verkiezing Sportiefste School van Nederland

Ieder jaar wordt de verkiezing Sportiefste School van Nederland georganiseerd door de KVLO, samen met Kenniscentrum Sport & Bewegen en NOC*NSF. Het ene jaar zoekt de organisatie naar de sportiefste basisschool en sportiefste speciaal(basis)onderwijsschool en het andere jaar worden de verkiezingen voor het voortgezet onderwijs en voorgezet speciaal onderwijs gehouden.

Het doel van deze verkiezing is het waarderen van sportactieve scholen en secties die een buitengewoon goed of innovatief aanbod bewegen en sport hebben voor hun school. Bovendien geven geeft de organisatie scholen graag een podium om andere scholen te inspireren. Alle scholen die meedoen aan de verkiezing zijn Gezonde Scholen.