Voucherregeling Groene Revolutie Zeeuwse Schoolpleinen nog tot 24 maart open

Zeeuwse basisscholen kunnen nog tot en met zondag 24 maart een aanvraag indienen voor de Voucherregeling Groene Revolutie Zeeuwse Schoolpleinen. Deze voucher is mogelijk dankzij IVN Natuureducatie en provincie Zeeland.

Elke basisschool in Zeeland maakt kans op een voucher van 10.000 euro om het plein te vergroenen. Tegenover elke voucher van 10.000 euro staat een cofinanciering van minimaal 5.000 euro van de gemeente. Ook draagt de school minimaal 5.000 euro bij in middelen.

Stuur jouw idee in!

Een goed idee is het halve werk. Een heldere visie waarin het kind centraal staat is hierbij het uitgangspunt. Waarom wil jouw school vergroenen? En hoe gaat dat eruit zien? Zorg ervoor dat het aanmeldformulier dat je invult goed is onderbouwd, voldoet aan de beoordelingscriteria en compleet is bij het invullen van het aanmeldformulier. De inzendingen worden beoordeeld door vertegenwoordigers van de partners van de Groene Revolutie. Tip: bekijk de Factsheet Geef de Zeeuwse natuur een (t)huis op je schoolplein voor genoeg inspiratie voor jouw schoolplein!

Groene Beweegschool

Dit jaar start met de Groene Revolutie Schoolpleinen Zeeland ook de pilot van de Groene Beweegschool. De Groene Beweegschool is een project van SportZeeland en IVN en heeft als doel om de groene schoolpleinen optimaal in te zetten voor de lichamelijke ontwikkeling van kinderen. De Groene Beweegschool omvat een traject waarin de school wordt begeleid het plein optimaal in te zetten voor bewegen tijdens-, maar ook na schooltijd. Dit jaar gaan we met drie scholen aan de slag met de pilot. Wil je meedoen? Meld je aan via het aanvraagformulier van de voucherregeling.

Selectie

Een telefonisch gesprek kan onderdeel uitmaken van de selectie. Deze worden gehouden op 26, 27 of 28 maart. De scholen horen uiterlijk 29 maart of zij meedoen aan de Groene Revolutie in 2024. De kick-off vindt plaats op maandag 8 april van 15.30 tot 17.30 uur. De aanvragers/contactpersonen van de school worden hiervoor uitgenodigd. De school realiseert uitvoering van de fysieke verandering voor 31 december 2024.