Webinar ‘Kleuters in beweging!’ tijdens Week van de Motoriek

Woensdag 3 november van 15.00 tot 16.00 uur

Kenniscentrum Sport & Bewegen organiseert van 1 tot en met 5 november de Week van de Motoriek samen met het Ministerie van VWS, NOC*NSF, Mulier Instituut, KVLO, Wij Buurtsportcoaches, Lectoratenplatform en de VSG. Tijdens de Week van de Motoriek zijn er verschillende webinars. Zo is er op 3 november de webinar ‘Kleuters in beweging!’.

Voor kleuters is goed leren bewegen de basis voor een leven lang met plezier bewegen. Kleuters die voldoende spelen en bewegen, ontwikkelen een brede basis aan motorische vaardigheden, wat belangrijk is voor een gezonde ontwikkeling. In de sessie geven Mirka Janssen (Hogeschool van Amsterdam) en Pim Koolwijk (Haagse Hogeschool) je recente inzichten vanuit wetenschap en vakonderwijs over het belang van een brede motorische ontwikkeling voor kleuters. Experts uit de praktijk zoals buurtsportcoach Noortje Versteegen reageren op deze inzichten vanuit hun eigen ervaringen en geven handvatten hoe je het stimuleren van bewegen in jouw werk kan toepassen. Femke van Brussel (Kenniscentrum Sport & Bewegen) leidt het gesprek. En vanzelfsprekend kun jij als deelnemer ook actief reageren en ideeën inbrengen. Want: kleuters in beweging krijgen en houden, daar is – met z’n allen – nog een hoop te winnen!

Inschrijven voor dit webinar kan via deze link.