Win Buitenlesbundel met deelname aan behoefteonderzoek Gezond Schoolplein

Onderzoek Jantje Beton en IVN

Jantje Beton en IVN willen graag weten wat jouw houding is ten aanzien van een Gezond Schoolplein en hoe zij scholen zouden kunnen ondersteunen om ook een Gezond Schoolplein te realiseren. De antwoorden op deze vragen gebruiken zij om in 2020 het beschikbare ondersteuningsaanbod voor scholen op jullie wensen aan te passen. Onder de deelnemers aan het onderzoek verloot Jantje Beton 2 verzamelmappen met 31 buitenlessen.

De Buitenlesbundel, die normaal 20 euro kost, bevat uitgewerkte lessen en lesideeën om met je hele klas buiten aan de slag te gaan. Dat is niet alleen goed voor de leerprestaties van kinderen, maar het is ook nog eens heel leuk! Alle lessen zijn door leerkrachten zelf gemaakt en kun je, naar gelang het niveau van de groep, eenvoudig makkelijker of uitdagender maken. Met deze lessen behandel je de reguliere lesstof op speelse wijze, in de buitenlucht.

De nieuwe Buitenlesbundel 2019 is inclusief hardcover opbergmap met 31 uitgewerkte lessen voor de hele basisschool. In de bundel staan lessen voor rekenen, taal, aardrijkskunde, natuur en gym.

Door buiten les te krijgen, leren kinderen beter en effectiever. Buiten is er voor kinderen volop ruimte om te spelen, te bewegen, te ontdekken en te onderzoeken. Jantje Beton en IVN hebben deze buitenlessen samen met kinderen en leerkrachten bedacht en samengesteld.

Gezond Schoolplein

Een Gezond Schoolplein is volgens Jantje Beton en IVN een groen, natuurlijk en uitdagend schoolplein voor buitenlessen, maar ook geschikt om te spelen en te bewegen. In de enquête vragen ze aan de scholen of ze – op basis van bovenstaande omschrijving – van mening zijn dat ze een ‘Gezonde Schoolplein’ hebben. Vervolgens is de vraag of ze een Gezond Schoolplein willen en wat daarvoor de voornaamste reden is. Ook moeten deelnemers een beeld geven van hun huidige schoolplein en vermelden wat ze – naast geld – nodig hebben om een Gezond Schoolplein te realiseren.

De vragenlijst staat open tot en met 5 oktober 2019.