Win een buitenles van boswachter Tim!

Initiatief van KRO-NCRV; inzenden kan t/m 25 april

Op 5 april vond de Nationale Buitenlesdag plaats, een initiatief van IVN Natuureducatie en Jantje Beton. Maar ook omroep KRO-NCRV vindt het belangrijk dat jongens en meiden al op jonge leeftijd leren over de natuur en het belang van buiten zijn. Daarom organiseert KRO-NCRV samen met Jantje Beton-ambassadeur boswachter Tim (bekend van Beestenbrigade op NPO Zappelin) een bijzondere en unieke buitenles voor leerlingen in de natuur. De winnaar krijgt een buitenles van boswachter Tim. Inzenden kan tot en met 25 april.

Oproep

Op de website van KRO-NCRV roept boswachter Tim leerlingen op om mee te doen: “Hoi! Boswachter Tim hier, van Beestenbrigade. Op 5 april was het Nationale Buitenlesdag. Dat is de dag dat kinderen hun klaslokaal inruilen voor... De natuur! En dat is niet alleen goed voor betere motivatie, concentratie en leerprestaties. Maar ook voor een toffe natuurbeleving en natuurlijk je gezondheid. Daarom zou het mooi zijn als een kwart van de lessen buiten gegeven zouden worden. Daarvoor heb ik samen met KRO-NCRV iets bedacht want wij gaan namelijk buitenlessen geven! En die buitenlessen worden gegeven... Door mij! Wil je met de klas kans maken op zo'n vette excursie? Dat kan! Doe dan mee met onze tekenwedstrijd. Meer informatie vind je hieronder. Stuur op die mooie tekeningen! Mazzel!”

De spelregels

Alle klassen van de basisschool kunnen meedoen. Maak met je klas één tekening. Dit mag van de natuur zijn, van Boswachter Tim, of iets anders. Niks is te gek dus laat je creativiteit de vrije loop!

Vermeld daarbij het volgende:

• Waarom willen jullie een buitenles van boswachter Tim winnen?
  • De naam van de school + het adres
  • Om welke klas het gaat
  • Hoeveel leerlingen zitten in de klas
  • Naam van leerkracht + telefoonnummer en e-mailadres

Stuur deze tekening uiterlijk 25 april op naar onderstaand adres:

KRO-NCRV
T.a.v. Boswachter Tim
1200 AE Hilversum

Uit alle inzendingen kiest Boswachter Tim drie winnaars die met hem op pad mogen. Wie dat zijn wordt later bekend gemaakt. De beelden van de buitenlessen worden gedeeld op de website en social media.