Workshop ‘Bewegend Leren’

Breng je klas in beweging met Zit met Pit!

Vind jij aandacht voor houding en beweging ook zo belangrijk? Breng je klas dan in beweging! Hoe? Dat leert Zit met Pit! je op 10 april tijdens de workshop ‘Bewegend Leren’. De workshop duurt van twee tot vijf en wordt gegeven op de inspirerende locatie van Presikhaaf Schoolmeubelen in Arnhem.

Meer bewegen is top, maar we zitten altijd nog een groot deel van de dag. Dat is onvermijdelijk. Daarom gaat Zit met Pit! graag een stapje verder. Zit met Pit! richt zich bovendien niet alleen op meer bewegen, maar besteedt ook aandacht aan een goede zithouding.

Goed zitten als je met een beeldscherm bezig bent. Of het nu een laptop, tablet of smartphone is. Of je nu een kind, puber of volwassene bent. Het is net zo belangrijk als aandacht voor een goede schrijfhouding in groep 3. In dit digitale tijdperk misschien zelfs wel belangrijker.

Workshop voor leerkrachten

Maar hoe doe je dat als leerkracht? Je bent als leerkracht opgeleid om kinderen kennis bij te brengen. In deze tijd van digitale leermiddelen zoals beeldschermen worden er echter ook andere dingen van je verwacht. Zoals weten waar je op moet letten als je kinderen met tablets laat werken. En het integreren van voldoende bewegen gedurende je lesdag. Zit met Pit! haakt hier tijdens de training op in.

Aan de slag!

Onder leiding van een professional leer je alles over de risico's van teveel en verkeerd zitten, maar ga je vooral praktisch aan de slag. Je gaat experimenteren met verschillende zithoudingen. En nog belangrijker: hoe ga je dit inzetten bij het tabletgebruik in je klas?

Verder leer je hoe bewegend leren geïntegreerd kan worden in het reguliere lesprogramma. Door de dag heen, iedere dag weer. Zonder dat het moeite of extra tijd kost. Want je hebt het al druk genoeg, toch?

Bewegend leren

Alles mag in de training, behalve stil zitten! Voor je het weet lig je op de grond, spring je op en neer of vliegen de ballen je om de oren.

We leren je om jouw leerdoelen om te zetten in praktische toepassingen. Zonder aanschaf van dure leskisten maar gewoon met het aanwezige materiaal in je klas.

Ergonomie

Het gaat allang niet meer om die ene goede zithouding. Sterker nog, die bestaat niet eens. Maar er is een ding wat altijd belangrijk is, ongeacht hoe je erop zit: de stoel.

Tijdens de training maak je kennis met de 'Zit met Pit! Onderbeenmeter'. Een hulpmiddel waarmee je per kind kunt bepalen welke maat stoeltje geschikt is. De keuze van de juiste maat voor ieder kind maakt al een groot verschil.

Gevalideerd

Tenslotte, ook belangrijk: de workshop is gevalideerd bij Register Leraar voor 5RU. Na afloop ontvang je een certificaat op naam.

Ben je enthousiast geworden? Schrijf je dan hier in.