Zit met Pit

Lespakket voor een goede zithouding

Kinderen brengen steeds meer tijd zittend door, zowel thuis als op school en vaak achter een beeldscherm. Teveel en vooral verkeerd zitten kan leiden tot allerlei lichamelijke problemen zoals pijnklachten, houdingsproblemen, overgewicht en RSI: ellende die we onze kinderen graag willen besparen.

Zit met Pit! is een lesprogramma voor kinderen in de bovenbouw van de basisschool. Kinderen leren alles over een goede zithouding bij beeldschermgebruik en het belang van voldoende bewegen. Kennis waar ze de rest van hun leven iets aan hebben.

Onderzoek heeft namelijk bewezen dat meer bewegen een positief effect op de cognitie heeft. Kinderen zijn meer geconcentreerd en het komt hun leerprestaties ten goede. Het zou geweldig zijn als alle scholen hier aandacht aan zouden besteden! Zit met Pit! is een erkende Gezonde School-activiteit.

Pietje Pit

In Pietje herkennen kinderen veel van zichzelf. Beweegopdrachten, leerzame oefeningen en energizers brengen de klas letterlijk en figuurlijk in beweging!

Zowel leerkrachten als ouders worden bij de lessen betrokken. Naast de lessen in de klas biedt Zit met Pit! workshops voor leerkrachten over het onderwerp bewegend leren en verzorgt Zit met Pit! thema-avonden voor ouders.

Meer informatie over Zit met Pit! kun je vinden op onze website: www.zitmetpit.nl