Werkconferentie ‘Hoe doe je het?’

Gezonde relaties & seksualiteit in het curriculum van pabo en lerarenopleiding

Hoe besteed je als lerarenopleider structureel aandacht aan het thema gezonde relaties & seksualiteit? En hoe kan dit een integraal onderdeel van het curriculum worden? Tijdens de online werkconferentie Hoe doe je het? op 7 oktober gaan we hier van 9.30 tot 12.15 concreet mee aan de slag tijdens tafelgesprekken en inspiratiesessies.

De werkconferentie wordt georganiseerd door School & Veiligheid en Rutgers vanuit de Stimuleringsregeling Seksuele en Relationele Vorming. Het is onderdeel van een project om lerarenopleiders te ondersteunen bij het opleiden van aankomend leraren op het gebied van gezonde relaties en seksualiteit. Hiertoe worden praktische handleidingen, e-learnings en tools voor lerarenopleiders ontwikkeld. Daarnaast verschijnen zo’n vier keer per jaar speciale nieuwsbrieven met tips, tools en verdieping, apart voor pabo’s en voor lerarenopleidingen.

Programma

Tijdens de conferentie worden onder meer de e-learnings gepresenteerd die School & Veiligheid en Rutgers voor lerarenopleiders hebben ontwikkeld. In inspiratiesessies kunnen de deelnemers vervolgens hierover met elkaar en de gespreksleiders bespreken over hoe zij die in de praktijk kunnen toepassen. Er zijn aparte inspiratiesessies voor:

• pabo
  • lerarenopleiding Maatschappijleer en Biologie
  • lerarenopleiding Gezondheidszorg & Welzijn
  • lerarenopleiding generiek

Dagvoorzitter is Jan Jaap Hubeek. Meer details over het programma worden binnenkort bekend gemaakt.