Special Heroes Campus

Platform voor sportactiviteiten voor mensen met een beperking

De Campus van Special Heroes Nederland is het informatieportaal van Special Heroes Nederland voor sportprofessionals over bewegen en sporten van mensen met een beperking in de vrijetijdsbesteding. Met scholingen, lesboeken, tipkaarten en meer!

Het doel van Special Heroes Campus, dat in maart 2019 werd gelanceerd, is om sportprofessionals in hun dagelijkse praktijk te ondersteunen, zodat zij voor de doelgroep een waardevolle sport- en beweegsetting kunnen creëren waarin het plezier in bewegen en het ontdekken van talenten centraal mag staan. Tevens is het doel van deze site dat informatie over de doelgroep en activiteiten voor in de praktijk ook allemaal op één plek staan. Dat is de reden dat de Campus een initiatief is van Special Heroes Nederland en dat dit in samenwerking ontwikkeld is met Kenniscentrum Sport, NOC*NSF/Grenzeloos Actief, diverse sportbonden, Hogeschool Windesheim, HanzeHogeschool Groningen en Bewegen Samen Regelen.

Het informatieportaal kan op twee verschillende manieren gesorteerd worden. Op Kenmerken doelgroepen en op Activiteiten voor in de praktijk.

Bij Kenmerken doelgroepen gaat het om:

• Nieuws
  • Factsheet
  • Scholing
  • Lesboek
  • Video

Bij Activiteiten voor in de praktijk gaat het om:

• Atletiek
  • Voetbal
  • Basketbal
  • Judo
  • Hockey
  • Tennis
  • Volleybal
  • Gymnastiek

Stichting Special Heroes Nederland

Stichting Special Heroes Nederland maakt zich sterk voor de sociale, mentale en fysieke ontwikkeling van mensen met een beperking door een gezonde en actieve leefstijl te stimuleren en een zo groot en breed mogelijk aanbod te creëren op de gebieden sport en bewegen, kunst en cultuur, werk en participatie en voeding en gezondheid.