Hoe krijgen we onze leerlingen weer ‘aan’?

Wat kun jij als professional in het voortgezet onderwijs doen om leerlingen na een veelbewogen coronatijd weer te motiveren en activeren? Daarover organiseert het Nederlands Jeugdinstituut op 1 december van 16.00-17.30 een gratis online learn and share bijeenkomst. Dit doet het Nji samen met Kenniscommunity NPO, Lerarencollectief, VO-raad, Regionale Kenniswerkplaats Jeugd en Gezin Centraal. De bijeenkomst heeft als doel om vanuit het perspectief van de onderwijspraktijk en de wetenschap te komen tot bruikbare oplossingen om leerlingen te helpen.

Na twee lockdowns waarin scholen dicht waren en een ‘hybride’ schooljaar blijken veel jongeren moeite te hebben met sociale interactie en gedrag in de klas. Ze letten bijvoorbeeld niet op in de les, haken niet aan bij het lesprogramma of willen niet deelnemen aan activiteiten zoals excursies. Onderwijsprofessionals worstelen hier dagelijks mee. In deze bijeenkomst gaan we op zoek naar manieren om leerlingen weer te motiveren en activeren.

Voor wie?

Professionals uit het voortgezet onderwijs zoals docenten, zorgcoördinatoren, schoolpsychologen, team- en schoolleiders, en vanuit de wetenschap.

Interesse?

Heb je interesse om mee te doen? Laat het de organisatoren weten via dit formulier.

Belangstellenden ontvangen binnenkort meer informatie over het programma en een aanmeldlink. Laat de organisatoren weten over welke onderwerpen je in gesprek wilt gaan, dan kunnen ze ervoor zorgen dat de bijeenkomst aansluit op jullie behoeften.