Praktijkschool De Baanbreker heeft eigen gezonde foodtruck

Bij praktijkschool De Baanbreker in IJsselstein staat sinds woensdag 3 november een foodtruck met gezonde lunches, gerund door leerlingen van het praktijkonderwijs Horeca. De foodtruck ‘Met Smaak’ is niet alleen bestemd door leerlingen en docenten, ook gasten en passanten kunnen er terecht.

De leerlingen hebben dit project in de tijd van de gesloten horeca opgezet, met behulp van docenten en sponsoren. “Wat begon met een klein idee tijdens de horecalessen op school, liep uit op een groot project waar docenten en leerlingen de afgelopen maanden gezamenlijk hard aan hebben gewerkt. Tijdens de coronapandemie sloten veel horecabedrijven de deuren. Voor de leerlingen waren er geen stageplekken en dus keken we naar nieuwe mogelijkheden. Het idee voor een eigen foodtruck was snel geboren”, aldus De Baanbreker, dat sinds april 2019 officieel een Gezonde School is.

Alle producten van foodtruck ‘Met Smaak’ worden gemaakt en verkocht door leerlingen van De Baanbreker. De foodtruck staat er elke dinsdag, woensdag en donderdag tijdens lunchtijd en is binnenkort ook te boeken voor evenementen.