Verspillingsvrije Week van 12 tot en met 18 september

Startpakket over voedselverspilling voor groep 7 en 8 primair onderwijs

Van 12 tot en met 18 september organiseert Stichting Samen Tegen Voedselverspilling de Verspillingsvrije Week. In deze week worden in heel Nederland acties opgezet om minder voedsel te verspillen. Voor het primair onderwijs (groep 7-8) is een gratis startpakket ontwikkeld door Smaaklessen, het Voedingscentrum en Stichting Samen Tegen Voedselverspilling. Het pakket is bedoeld om in de klas met het thema aan de slag te gaan.

Kinderen snappen vaak heel goed dat voedsel verspillen zonde is. Met het gratis startpakket over voedselverspilling maken leerlingen tijdens de themaweek in september spelenderwijs kennis met het thema. Het gratis startpakket laat zien wat ze er tegen kunnen doen. Onderdeel van het pakket is bijvoorbeeld een posterwedstrijd, waarmee mooie prijzen te winnen zijn. Het startpakket is een aanvulling op de Gezonde School-activiteit Smaaklessen en sluit aan bij de Smaakmissie Voedselverspilling.

Het gratis startpakket is hier aan te vragen.