Gezonde Smikkelweken groenteninspiratieprogramma voor kinderen

De laatste drie weken voor de zomervakantie voor de groepen vier tot en met zeven

Basisscholen kunnen zich tot eind april inschrijven voor de tweede editie van de Gezonde Smikkelweken. Dit groenteninspiratieprogramma vindt plaats in de laatste drie weken voor de zomervakantie en richt zich op kinderen uit de groepen vier tot en met zeven. De Gezonde Smikkelweken is tot stand gekomen door samenwerking tussen initiatiefnemer Stichting Spoony met Smaaklessen, het Voedingscentrum, Stichting Goeie Grutten en Jong Leren Eten.

De Gezonde Smikkelweken biedt voedseleducatie, waarmee kinderen veelal zelfstandig aan de slag kunnen. Ook wordt alles wat ze nodig hebben meegeleverd: werkboekjes en instructieboekje, maar ook alle ingrediënten om een gezonde broodspread te maken waarmee een klassenuitje naar een trampolinepark gewonnen kan worden.

Scholen moeten zich voor eind april inschrijven op www.gezondesmikkelweken.nl/school-inschrijven en ontvangen de pakketten begin juni. Er is plek voor 150 scholen. Staat jouw school in een wijk waar mensen iets extra’s kunnen gebruiken, dan krijg je voorrang bij inschrijving. Scholen betalen slechts een kleine bijdrage van € 9,95 per klas. Is dit toch niet haalbaar, dan kun je gratis meedoen.