Nationaal Schoolontbijt bezorgt dit jaar pakketten op school

Snelle inschrijvers zijn zeker van deelname educatief ontbijtfeest

Tijdens de landelijke ontbijtweek van 4 tot en met 8 november dit jaar krijgen scholen hun complete ontbijtpakketten bezorgd. Zo wordt gezellig en gezond samen ontbijten tijdens dit educatieve evenement nog makkelijker. Alle basisscholen in Nederland kunnen zich weer inschrijven.

Ook dit jaar ontbijten meer dan een half miljoen leerlingen samen op basisscholen in het hele land. Zo ervaren ze zelf hoe leuk, lekker en belangrijk een gezonde start van de dag is. Er is ook speciaal lesmateriaal dat laat zien waar een gezond ontbijt uit bestaat en hoe kinderen met kleine stappen hun ontbijtgedrag kunnen verbeteren.

Complete pakketten

Deelnemende scholen ontvangen goed gevulde ontbijtpakketten voor alle leerlingen. Gevarieerd én volgens de richtlijnen van de Schijf van Vijf. Het pakket bestaat onder meer uit volkorenbrood, volkorenpuntjes, krentenbollen, glutenvrij brood, halvarine, 30+ kaas, aardbeienjam, fruit/groentespread, halfvolle melk, halfvolle yoghurt, muesli, thee, komkommers en appels. In het pakket vinden kinderen ook feestelijke placemats, kleurrijke klassenposters en een leuk een leerzaam cadeautje voor thuis. Dit jaar krijgen alle deelnemers de pakketten op school bezorgd.

Ontbijt met de burgemeester
Elke school die zich inschrijft, heeft bovendien de kans door hun gemeente gekozen te worden voor het Burgemeestersontbijt in die eerste week van november. Dan mag een schoolklas met de burgemeester ontbijten in het stadhuis en hem of haar het hemd van het lijf vragen. Alle basisscholen kunnen zich inschrijven op de website van het Nationaal Schoolontbijt. Ze kiezen daarbij hun eigen ontbijtdag in de ontbijtweek en het aantal leerlingen. Snelle inschrijvers zijn zeker van hun deelname aan de 17 editie van dit educatieve ontbijtfestijn.