Ontdek de ontbijtlessen bij de Koningsspelen

Op 26 april vindt de twaalfde editie van de Koningsspelen plaats. Tijdens de Koningsspelen staat het plezier in actief bewegen en samen goed ontbijten centraal. In samenwerking met de Koningsspelen zijn er weer leuke ontbijtlessen voor bij de Koningsspelen! Het thema van de Koningsspelen is dit jaar ONTDEK! Wat is er nu leuker dan zelf ontdekken wat een gezond ontbijt is? Er is voor elke klas een les beschikbaar. De ontbijtlessen kun je voorafgaand, tijdens of na de Koningsspelen geven.

Ontdek de ontbijtlessen bij de Koningsspelen

De ontbijtlessen zijn niet alleen leuk, maar ook educatief. Door mee te doen aan de spelletjes en activiteiten leren kinderen spelenderwijs over het belang van een gezond ontbijt. Een goed ontbijt geeft kinderen de energie die ze nodig hebben om te leren, te sporten en te spelen. Een goed begin van de dag is de basis voor een dag vol ontdekkingen!

In de lessen gaan de leerlingen bijvoorbeeld samen met Kokkie aan de slag om een heerlijk en voedzaam ontbijt te bereiden. Ontdek de smaken van gezonde ingrediënten en laat jullie creativiteit de vrije loop! Of duik in het proefjescircuit met de Schijf van Vijf en ontdek op een interactieve manier waarom een gezond ontbijt zo belangrijk is. Alle lessen sluiten af met een energizer van de Koningsspelen. De lessen zijn te vinden op het lesportaal Chef! (www.voedseleducatie.nl). Chef is het gratis online lesportaal met alle lessen en activiteiten van Smaaklessen en EU-Schoolfruit. In Chef! kunnen leerkrachten, intermediairs en gastdocenten flexibel en op maat aan de slag met voedseleducatie op school.

Doe mee met de Koningsspelen Moves!

Doen jullie ook mee met de Koningsspelen Moves? Met deze energizers kun je in én met de klas even lekker bewegen tussen de lessen door. Dit zorgt niet alleen voor een goede energie in de klas, maar ook voor een betere concentratie. Elke ontbijtles sluit af met een energizer van de Koningsspelen.