Wil jij in gesprek met het Voedingscentrum over eten op jouw school?

Het Voedingscentrum is benieuwd naar de invulling van voedingsbeleid, eetpauzes, traktaties en eventueel schoolmaaltijden op jullie school. Ben jij directeur, coördinator of lid van de medezeggenschapsraad op een basisschool en wil je hierover (online) een keer met medewerkers van het Voedingscentrum in gesprek? Hoe kan het Voedingscentrum jullie helpen bij het stimuleren van gezond eetgedrag?

Tijdens de basisschoolperiode zijn kinderen volop in de groei. Het is daarom belangrijk dat kinderen ook op school eten en drinken volgens de Schijf van Vijf. Naast dat het belangrijk is om gezond en duurzaam te eten, is voldoende tijd en aandacht hiervoor relevant. Het Voedingscentrum is benieuwd wat jullie geven op school, hoe jullie dit organiseren en waar jullie tegenaan lopen. Zo kunnen we kijken hoe we scholen vanuit het Voedingscentrum nog beter kunnen ondersteunen hierbij.

Belangstellende basisscholen kunnen zich voor een (online) gesprek in maart of april melden bij Fleur van Loghem van het Voedingscentrum via loghem@voedingscentrum.nl.