Aftrap De Gezonde Schoolkantine met online talkshow op 12 oktober

Onthulling nieuwe Schoolkantine Schaal

Een Gezonde Schoolkantine is volgens het Voedingscentrum de normaalste zaak van de wereld. Om deze boodschap te benadrukken start het Voedingscentrum het nieuwe seizoen op 12 oktober om 15.00 uur met een gratis online talkshow. Tijdens de talkshow wordt onder meer de nieuwe Schoolkantine Schaal met bijbehorend collectiebord onthuld.

Daarnaast staat er echter nog meer op het programma:

• Boeiende sprekers. Over Generatie-Z: wat drijft de huidige generatie jongeren? En over voedseleducatie en de invloed van de eetomgeving.
  • Tafelgesprekken met ervaringsdeskundigen. Met praktische handvatten en concrete voorbeelden.
  • Een kijkje in de keuken bij een koploper-school.
  • Interactie met andere scholen.
  • Een moment om scholen die de Ambitieverklaring 2021-2025 hebben ondertekend in het zonnetje te zetten.

Ambitieverklaring

Scholen die de Ambitieverklaring 2021-2025 hebben ondertekend laten zien dat ze zich de komende jaren gaan inzetten voor een gezonde schoolkantine op basis van de Richtlijn Eetomgevingen voor Scholen. Scholen bepalen zelf de ambitie: gaan ze voor een zilveren, gouden of ideale Schoolkantine Schaal? Deze ambitie kunnen scholen elk jaar weer opnieuw opstellen.

Elk jaar dat scholen de ambitie voor een zilveren, gouden of ideale kantine behalen ontvangen scholen een Schoolkantine Schaal voor op het collectiebord. Dit bord ontvangen scholen gratis na het tekenen van de Ambitieverklaring. Om zo aan iedereen hun gezonde beweging te laten zien! Door het tekenen van de ambitie onderschrijven scholen de gezamenlijke doelstelling en kunnen zij laten zien hoeveel scholen meedoen. Het Voedingscentrum stelt geen eisen aan de ondertekening.

Onderteken hier de Ambitieverklaring 2021-2025.

Meld je hier aan voor de Online Talkshow van 12 oktober 2021.