Doet jouw school ook mee aan de Verspillingsvrije Week 2023?

11-17 september 2023

Wist je dat we in Nederland een kwart van al ons eten nooit eten? Al dat eten wordt verbouwd, verwerkt, vervoerd, gekoeld en warm gemaakt. We stoppen er veel energie in. Energie die de aarde opwarmt. Des te belangrijker dat we zo min mogelijk eten verspillen. Doe daarom ook mee aan de Verspillingsvrije Week van 11 tot en met 17 september. Iedereen die eet kan meedoen, ook scholen!

Aan de slag met opdracht in lespakket Weet wat je eet

Voor de Verspillingsvrije Week heeft het Voedingscentrum een speciale praktische opdracht ontwikkeld voor scholen. Deze nieuwe opdracht is na de zomervakantie te vinden in het lespakket Weet wat je eet van het Voedingscentrum bij les 5 ‘slim kopen en bewaren’. Weet wat je eet is een gratis online lespakket over voeding voor het vo en mbo.

Wil je de school nog meer Verspillingsvrij maken?
Met de kortingscode pakket23 bestel je nu gratis en zonder verzendkosten 50 Eetmaatjes, Koelkast- en Vriezerstickers in de webshop van het Voedingscentrum. Dit zijn superhandige tools die je tijdens de Verspillingsvrije Week aan je leerlingen uit kan delen om ze thuis te helpen minder te verspillen. Zo is het Eetmaatje een makkelijke maatbeker, welke je helpt om de juiste porties pasta af te meten. De koelkaststicker laat zien wat je wel en niet in de koelkast bewaard voor de optimale houdbaarheid. Je kan deze aanvragen tot uiterlijk 14 juli en de code is geldig voor de eerste 200 aanvragen dus wees er snel bij!

Hoe bestel je deze tools in onze webshop met de kortingscode?

1. Log eerst in met jouw zakelijke inloggevens. Heb je nog geen zakelijk account bij onze webshop? Vraag deze hier gratis aan.

2. De tools kun je vinden bij de categorie "Veilig en Duurzaam".

3. Plaats de tools in de winkelwagen.

4. Vervolgens vul je in de winkelwagen de kortingscode pakket23 in en klikt op de knop "Waardebon toepassen". De kortingscode werkt niet als je naast de 3 anti-verspillingstools ook andere producten aan je winkelwagentje hebt toegevoegd.