In stappen richting een Gezonde School(kantine)

Voedingscentrum geeft in november vier thematrainingen

Hoe ga je in stappen naar een Gezonde School of een Gezonde Schoolkantine? Dat is het onderwerp van de gratis thematrainingen die het Voedingscentrum aanbiedt over de Gezonde School en de Gezonde Schoolkantine. De training is speciaal bedoeld voor Gezonde School coördinatoren en praktijkmedewerkers.

De training begint met een gezamenlijk onderdeel over het creëren van draagvlak en betrokkenheid rondom het thema gezonde voeding. Vervolgens wordt de groep gesplitst en gaan de coördinatoren dieper in op de Gezonde School-aanpak bij voeding, terwijl de praktijkondersteuners met de nieuwe Kantinescan en Richtlijnen Gezondere Kantines aan de slag gaan.

Bij de training hoort een werkboek waarin ook de vier pijlers van de Gezonde School aan de orde komen: Fysieke en sociale omgeving, Educatie, Signalering en Beleid.

De trainingen vinden plaats op de volgende data en locaties:

• 12 november Omgeving Alkmaar
  • 14 november Omgeving Arnhem
  • 19 november Omgeving Drachten
  • 21 november Den Haag

Alle trainingen duren van 14:00 tot 17:00 uur. Er zijn per training maximaal 15 plekken beschikbaar.

Deelnemers kunnen aangeven naar welk deel van de training hun voorkeur uitgaat:

• Gezonde School – Hoe pak ik het aan?
  • Richtlijnen Gezondere Kantines en de nieuwe Kantinescan – Zo werk je ermee

Click hier voor alle informatie en om in te schrijven.