Kok in de Klas

Maandag 16 mei, dinsdag 17 mei en woensdag 18 mei

Wat is er nu leuker dan een heuse kok in de klas die kinderen enthousiast maakt voor eten en alles daaromheen?! De leerlingen leren over het koksvak en gaan samen met de kok een gerecht maken. Dit jaar vindt het evenement Kok in de Klas plaats in van 16 tot en met 18 mei.

Het tijdstip voor Kok in de Klas - een initiatief van Smaaklessen - wordt in overleg met de school bepaald, evenals de locatie. Kok in de Klas bestaat uit twee delen, een voorbereidende les van de leerkracht – een activiteit van ongeveer 20 minuten – en dé kookles van een kok. De kookles duurt ongeveer 1,5 uur en is bestemd voor een groep 6, 7 of 8. Er wordt alleen koud gekookt.

De lesmaterialen en bijbehorende handleiding worden gestuurd en de boodschappen voor de les worden verzorgd. Alleen eventuele reiskosten zijn voor eigen rekening.

De inschrijving voor kok in de klas verloopt in duo’s van een kok én een school.
Heeft u nog geen duo gevormd? Lees dan hieronder wat u kunt doen om een school of een kok te vinden!

Aanmelden koks

Bent u een kok en wilt u deelnemen aan Kok in de Klas 2022? Laat hier uw eigen gegevens achter én de gegevens van de school waar u de les wilt gaan geven. Zowel u als de school ontvangen nadere informatie.

Heeft u nog geen school gevonden? Wij kunnen u hierbij helpen. Vul hier uw gegevens in. Wij gaan, samen met onze partners in uw provincie, op zoek naar een school in de buurt.

Aanmelden scholen

Wilt u als school deelnemen aan Kok in de Klas 2022? Zoek dan zelf een kok in uw regio. Vul de gegevens van de school én de (hobby)kok hier in. Zowel u als de kok ontvangen nadere informatie.

Kunt u echt niet wachten? Of wilt u niet zelf een kok zoeken? Ga dan aan de slag met de online Kok in de Klas les van chef-kok Dick Middelweerd! Deze staat op het online lesportaal Chef! Deze wordt 16 mei aangevuld met de les van Sandra Ysbrandy.

Wilt u alvast een idee krijgen van hoe de les eruit ziet? Op het online lesportaal Chef! staan de les en de handleiding van Kok in de klas 2020. Zoek op Kok in de Klas en kijk bij downloads. De editie van 2020 was online. Click hier voor een impressie van Kok in de Klas 2019.