Mannen Broodjestester zoeken lekkerste broodje uit Gezonde Schoolkantine

De drie broers Martijn, Jochem en Friso Nelis testen broodjes door het hele land en doen daarover verslag via hun TikTok- en Instagram-account Broodjestester. De drie zijn nu op zoek naar het lekkerste broodje uit de Gezonde Schoolkantine.

De drie broers bezoeken daarvoor scholen uit alle provincies. Leerlingen kunnen hun school nomineren. En wie weet komen ze dan langs bij jullie op school. Aanmelden kan door een mailtje te sturen naar info@broodjestester.nl of door een comment achter te laten op het Instagram-account.

Over Broodjestester

In een interview met Het Parool vertellen de drie broers hoe het idee van Broodjestester werd geboren: “We konden nergens vinden waar je de allerlekkerste broodjes haalt. Dus bedachten we dat we zelf maar op onderzoek zouden gaan en dat gingen bijhouden op een blog. Maar de helft van de tijd bleef het bij broodjes proeven… en schreven we geen artikel. Bloggen was niet helemaal ons ding. Door Instagram werd het makkelijker om onze bevindingen te delen.” Ook geven ze aan waarop ze letten bij het testen van broodjes: “Allereerst op hoe het eruitziet en hoe het ruikt. Eetbaarheid is ook erg belangrijk. Als je een hap neemt wil je namelijk niet dat alles aan de achterkant eruit druipt. Het mag wel best een beetje rommelig zijn. Maar te hoog dan weer niet, je mond moet er wel omheen passen. En we letten natuurlijk op smaak en textuur.”