Onderzoek schoolkantines: jullie input is nodig!

Hoe staat het ervoor met de schoolkantines in Nederland? En welke invloed heeft een gezonde kantine op leerlingen? Het Voedingscentrum brengt dit samen met het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn & Sport graag in kaart. Doen jullie ook mee?

We horen graag hoe leerlingen denken over gezondheid en gezonde voeding op school. Daarom zijn we op zoek naar minimaal 2 klassen per school waarvan iedere leerling onze vragenlijst wil invullen. Invullen kost maximaal 15 minuten. Resultaten ontvangen we graag voor 8 april. Ga naar de vragenlijst via onderstaande blauwe knop.

Mocht je voor 8 april geen geschikt moment met de klas kunnen vinden, dan is het wat ons betreft ook mogelijk om dit op een later moment te plannen. Laat je ons per mail even weten wanneer? Dan houden wij hier rekening mee bij de verwerking van de resultaten.

Naar de leerling vragenlijst

Na afloop delen we interessante uitkomsten met deelnemende scholen middels een factsheet. Zo krijgen jullie meer inzicht in hoe jullie leerlingen aankijken tegen gezondheid op school.

Peiling Gezonde Schoolkantines

Ben jij verantwoordelijk voor het drink- en eetaanbod op school? Dan willen we je vragen om onze vragenlijst in te vullen (5-10 minuten). Hiermee help je ons om alle schoolkantines in Nederland in kaart te brengen. Je start de vragenlijst via de blauwe knop hieronder.

Naar de vragenlijst

Alle scholen die de vragenlijst hebben ingevuld ontvangen onze nieuwe suikerklontjesposter om op te hangen in de school. En behoor je tot de eerste 50 deelnemende scholen? Dan krijg je ook de Gezonde Schoolkantine receptenwaaier, met inspirerende en door leerlingen bedachte recepten.