Online zomerworkshops Schoolkantine Brigade

Op 29 en 30 juni en 2 en 7 juli geeft de Schoolkantine Brigade een aantal online zomerworkshops. Maak kennis met de nieuwe Kantinescan: hét hulpmiddel om erachter te komen hoe gezond jouw kantine is. Leer alles over het maken van beleid. Of stuur een recept in en leer hoe je dit recept gezonder kan maken. De workshops duren maximaal een uur en zijn gratis.

Workshop: Kennismaken met de nieuwe Kantinescan

Tijdens deze online workshop leer je hoe je zelf de nieuwe Kantinescan invult. De Kantinescan is een praktische tool die je gebruikt om erachter te komen hoe gezond jouw schoolkantine nu is.
Data:
Maandag 29 juni om 13.00 uur (60 minuten)

Workshop: Hoe stel je voedingsbeleid op?

Tijdens deze workshop vertellen we je meer over hoe je zelf voedingsbeleid opstelt en ontvang je praktische tips om zelf aan de slag te gaan. We sluiten af met een moment om vragen te stellen. Zo heb je alle informatie om de schoolgids voor volgend schooljaar up-to-date te maken!
Data:
Dinsdag 30 juni, 14.00 uur (30 minuten)
Donderdag 2 juli, 10.00 uur (30 minuten)

Workshop: Zelf aan de slag met beleid

Tijdens deze training start je met het opstellen van beleid door het maken van een doe-opdracht. Daarnaast ontvang je praktische tips, deel je ervaringen met andere scholen en is er een stel-je-vraag moment. Zo heb je alle informatie om de schoolgids voor volgend schooljaar up-to-date te maken!
Data:
Dinsdag 30 juni, 15.00 uur (45-60 minuten)
Donderdag 2 juli, 11.00 uur (45-60 minuten

Workshop: Recepturen gezonder maken

Wil je ideeën opdoen om jullie recepten voor volgend schooljaar nog gezonder te maken? Schrijf je in en deel jouw recept met ons. Bijvoorbeeld van een broodje, soep of salade. Tijdens de workshop bespreken we de ingestuurde recepturen en geven we tips.
Data:
Dinsdag 7 juli, 10.00 uur (45-60 minuten)
Dinsdag 7 juli, 15.00 uur (45-60 minuten)

Aanmelden

Wil je met een workshop meedoen? Mail je naam, school, de naam van de workshop en jouw voorkeursdatum naar degezondeschoolkantine@voedingscentrum.nl. Je ontvangt dan een bevestiging en een link met instructies.