Opstapjes op weg naar Gezonde Schoolkantine

Het Voedingscentrum heeft sinds april zes Opstapjes voor scholen die op weg zijn naar een gezonde schoolkantine met de bijbehorende Schoolkantineschaal inclusief collectiebord. Scholen kunnen de zes tegels van de verschillende thema’s aan hun collectiebord hangen.

Deze Opstapjes kun jij verzamelen!

Voldoe jij nog niet aan de hele richtlijn, maar ben je wel bezig met een van onderstaande thema’s? Dan mag je deze tegel ophangen in jouw schoolkantine:

• Wij hebben de Ambitieverklaring ondertekend en zelf ‘gepubliceerd’.
  • Dranken: wij stimuleren water drinken (bijvoorbeeld met en watertap).
  • Wij bieden groente en fruit op een aantrekkelijke manier aan.
  • Wij bieden bruine broodjes aan (betere keuze volgens de Richtlijn Eetomgevingen voor Scholen).
  • Als je eten of drinken aanbiedt bij de kassa, staan daar alleen betere keuzes.
  • Wij vinden lesgeven over voeding belangrijk en besteden jaarlijks aandacht aan voedseleducatie op onze school.

Ieder thema is onderdeel van de Richtlijn Eetomgevingen voor Scholen.

Het Opstapje 'Water'.

Opstapjespakket aanvragen

Ben jij al goed bezig met één of meerdere thema’s? Vraag dan gratis het Opstapjespakket aan. Hierin zit een collectiebord en de zes Opstapjes die je één voor één kunt ophangen in je hele traject naar een gezondere kantine. En uiteindelijk krijg je dan hopelijk die zilveren, gouden of ideale Schoolkantine Schaal!