Richtlijnen Gezondere Kantines wordt Richtlijn Eetomgevingen voor Scholen

De naam van de Richtlijnen Gezondere Kantines is veranderd naar Richtlijn Eetomgevingen voor Scholen. Inhoudelijk verandert er niets.

Waarom deze verandering?

Schoolkantines lopen voorop in Nederland bij het gezonder maken van de eetomgeving. Bijna de helft van alle schoollocaties (vo en mbo) heeft in de afgelopen 3 jaar een Schoolkantine Schaal behaald. De roep om andere eetomgevingen gezonder en duurzamer te maken wordt steeds luider! Denk aan bedrijfsrestaurants, pretparken, ziekenhuizen en sportlocaties.

Steeds meer van deze partijen werken aan hun eetomgeving. Wij helpen ze om ambities op te stellen en stappen te zetten richting de Schijf van Vijf. Daarom heeft Gezonde Schoolkantine de Richtlijn Eetomgevingen ontwikkeld, op basis van de ervaringen met de Richtlijnen Gezondere Kantines en de Schijf van Vijf.

Gezonde Schoolkantine vindt het nu tijd om zijn werk onder één vlag te gaan doen, vandaar deze naamwijziging van Richtlijnen Gezondere Kantines naar Richtlijn Eetomgevingen voor Scholen.

Verandert er echt niks voor scholen?

Er verandert niks voor scholen. Behalve de naam blijft de inhoud van de Richtlijnen Gezondere Kantines hetzelfde. Ook de vertrouwde Schoolkantine Brigade is gewoon beschikbaar, al heet een brigadier voortaan Adviseur Eetomgevingen.

Wil je meer weten over de richtlijnen?

Volg dan de gratis online workshops, bijvoorbeeld over aanbod en uitstraling. Tijdens de workshops is er ook alle ruimte om vragen te stellen!