Welke techniek werkt bij interactie met jongeren?

Welke techniek leidt tot de meest waardevolle interactie, maar ook wat verleidt scholieren tot inname van meer groente- en fruit(producten). Dat onderzoeken studenten van de Engelstalige opleiding User Experience van De Haagse Hogeschool. Daarvoor hebben ze scholieren en studenten nodig in de leeftijd van 12 tot 20 jaar die in groepjes van 4 tot 6 deel willen nemen.

De studenten van de Engelstalige opleiding User Experience van De Haagse Hogeschool verdiepen zich in de Empathy-stap uit het Design Thinking proces om te weten te komen met welke creatieve technieken je het beste in het hoofd van jongeren komt. Zo ontrafelen ze wat scholieren “zeggen, denken, voelen en doen”.

In een twee uur durende sessie wordt een techniek (zoals bijvoorbeeld brainstorming, mindmapping, etc) toegepast. Niet alleen om erachter te komen welke techniek tot de meest waardevolle interactie leidt, maar ook wat scholieren verleidt tot inname van meer groente- en fruit(producten). De Engelstalige sessies worden gehouden op maandag 27 september (ochtend of middag), dinsdag 28 september (middag) en vrijdag 1 oktober (ochtend).

Sessies kunnen online plaatsvinden, maar bij voorkeur komen studenten naar de middelbare school toe. Voor toetsdoeleinden worden sessies opgenomen, maar opnames worden beveiligd opgeslagen en z.s.m. verwijderd.

Opgeven voor de sessies kan via een pb naar dit LinkedIn-bericht.