Online Inspiratiesessie IJslandse model: Vrijetijdsbesteding

23 juni 13.00-15.00

Op welke manier kan zinvolle vrijetijdsbesteding bijdragen aan het welbevinden van jongeren? En kan zinvolle vrijetijdsbesteding onder jongeren het gebruik van alcohol, drugs en tabak voorkomen? Tijdens de online inspiratiesessie over het IJslandse preventiemodel op 23 juni wordt aan de hand van dit model onderzocht wat de rol van vrijetijdsbesteding kan zijn in preventie.

Deze inspiratiesessie is de derde bijeenkomst in een reeks bijeenkomsten over het IJslands preventiemodel, georganiseerd door het Trimbos-instituut en het Nederlands Jeugdinstituut. Tijdens deze middagen worden Nederlandse gemeenten en andere geïnteresseerden geïnformeerd over de stand van zaken in de zes gemeenten die als pilot werken met de IJslandse aanpak. Ook worden de beschermende factoren uitgelicht tijdens deze sessies.

De inspiratiesessie vindt plaats in de vorm van een online webinar en duurt van 13.00 tot 15.00 uur. U kunt live de presentaties volgen en vragen stellen via de chat. Sprekers zijn Caroline Vink (Nederlands Jeugdinstituut), Karin Kleinherenbrink (Gemeente Hardenberg), Claudia Marinelli (Landelijk Kennisinstituut Cultuureducatie en Amateurkunst) en Dorien Dijk (Kenniscentrum Sport en Bewegen).

Wilt u aanwezig zijn bij deze inspiratiesessie? Meld u dan aan op de website van het Nederlands Jeugdinstituut via deze link.

Glos Educatief en Arko Sports Media organiseerden van 22 tot en met 27 september 2019 de Studiereis Gezonde School IJsland. Lees hier het verslag. Tijdens de reis werd ook via een blog verslag gedaan.